Mai első epizódunkban a városi tóban tudjuk meg milyen szörny él, tényleg olyan rémisztő a szörny? Második részünkben pedig kiderül milyen a gonoszság szelleme, aki még a gonoszakat is megrémiszti!
A kategóriának nem "Szinkronos rajzfilm letöltéseknek" kellene lenni? Ez inkább egy amerikai rajzfilmsorozatnak tűnik, semmint animének. Ugyanazok készítették, mint a Bolygó kapitányát .
Nem akarok vitázni, csak zavar, hogy mindent animének vesztek. Leírom a tényeket, de nem kötekedésként, hanem a hibajelzés indoklásaként.
Egy amerikai-francia és egy amerikai cég készítette, amerikai piacra, jórészt amerikai stábbal (az, hogy több japán animátort is felkértek, az az akkori kor szokásának tudható be). Komolyabb japán névként egyedül Terada Kazuo neve tűnik fel, de ő más amerikai rajzfilmeken is dolgozott, pl. az Igazi szellemirtókon is (most akkor az is anime ). A katakanás címet meg nem tudom honnan vettétek, Japánban talán sosem mutatták be (nem találtam rá nyomot), eredeti címként való feltüntetése pedig egyenesen hiba.
Egyébként, ami sem a MAL-on, sem pedig az ANN-en nem szerepel az általában nem anime. Ilyen a Van Helsing, a Szivárványocska meg a G.I. Joe is pl. Téma lezárva .
Amúgy örülök, hogy ilyen sorozatokat is elhoztok, csak a megfelelő kategorizálással vannak gondok.
Nem attól lesz egy anime, hogy fent van-e a MAL-on vagy az ANN-on. Nekem meg ez a fajta gondolkodásmód érthetetlen és a továbbiakban sem igen fog izgatni minket. A kooprodukciós anime azt jelenti, hogy japán készítők és nem japán készítők egyaránt részt vesznek a mű megalkotásában. Csak azért, mert a japánok kevésbé vettek részt egy műben, vagy be se mutatták az adott művet Japánban, attól még az ugyanúgy kooprodukciós anime. Pl. A hercegnő és a kobold egy magyar rajzfilm, mert a rendezés magyar, de részt vettek benne amerikaiak és japánok is, ezért kooprodukciós anime.
Hogy ez mennyire befogadható számodra, az a továbbiakban sem befolyásol minket a kategorizálásban, egyszerűen azért, mert máshogy gondolkodunk. Ezt már leírtam egyszer neked, most leírtam másodszor is, harmadszor már nem fogom. Nem akarlak megsérteni vagy bármi, de ezt hadd döntsük már el mi. Egyébként én már annak sem látom értelmét, miért kell egyáltalán kategorizálni. Az egyetlen ok, amiért ezt tesszük, hogy jobban el lehessen igazodni a művek között. Ezt viszont épp ezért a saját elgondolásunk szerint fogjuk tenni, ahogy egyébként minden mást is, de ezt szerintem pont neked nem kell megmagyaráznom.
Attól még nem lesz valami anime, hogy egy amerikai stúdió japán animátorokat kér fel egy rajzfilmjéhez. Ez általános gyakorlat volt a 80-as, 90-es években, mivel a japánok olcsóbban dolgoztak, mint az amerikaiak. Ahhoz, hogy valamit koprodukciós animének lehessen nevezni egy kicsit több kell. A hercegnő és a koboldhoz pl. az NHK a nevét adta, részesei voltak a gyártásnak, ezért tekinthető koprodukciós animének. Itt nem áll fenn ilyen helyzet. De tegyük fel, ha mondjuk a Pannónia Filmstúdió japán rajzolókat kért volna fel a Mesék Mátyás királyhoz, akkor az most anime lenne? Ugye, hogy nem. De ott van pl. a 2014-es Godzilla. Hiába szerepel benne Wanatabe Ken meg egy rakás japán statiszta, az bizony egy amerikai film. Egyébként vitás esetekben, ha nem tudom eldönteni, hogy egy mű anime-e vagy sem, akkor én nem a saját fejem után megyek, hanem megnézem, hogy elfogadható források hogyan minősítenek és bizony az Aranyfürtről mindenhol nyugati/amerikai animációként írnak, ellentétben a valóban koprodukciós animékkel. Erről ennyit.
Anime, rajzfilm és sok más mese magyar szinkronnal, felirattal, manga, távol-keleti music video klipek, valamint online TV és player nézhetőség egy helyen!