A hupikék törpikéknek azonban nem ez volt az egyetlen kapcsolata az UNICEF-fel. Három évvel később, 2008. október 23-án ugyanis a brüsszeli városházán egy jótékonysági akcióval ünnepelték Peyo népszerű figuráinak 50. születésnapját, s 1,20 méter magas és 26 kilogramm súlyú törpök eladásából tettek szert összesen 125 ezer eurós (nagyjából 32,5 millió forintos) bevételre, amit aztán az UNICEF javára ajánlottak fel a szervezők. A bevétel teljes egészét az ENSZ gyermekalapjának oktatási programjaira szánták, mivel e törpturné keretében szerettek volna minél több pénzt gyűjteni annak a világszerte több mint 10 millió gyereknek, akik tanulás helyett dolgozni kényszerülnek. A turné alatt mindenképpen fel akarták hívni a figyelmet arra, hogy nemzetközi szerződés rögzíti azt, hogy minden gyereknek joga van iskolába járni és tanulni. A valóságban ugyanis több mint 100 millió gyerek sok esetben azért nem jár iskolába, mert kénytelen a családját eltartani és akár 3-4 éves kortól muszáj dolgoznia, akár egy felnőttnek.
A törpök már 2008 januárjában elindultak 15 várost érintő európai körútjukra, a szervezők pedig minden egyes helyszínről magukkal vittek egy-egy óriástörpöt, amelyet egy helyi híresség vagy sztár útmutatásai alapján dekoráltak ki. Budapestre június 20. és 22. között jutottak el: a Millenáris Parkot és a Gyermekszigetet keresték fel, miközben fehér, még kifestés előtt álló törpfigurák népesítették be a várost. Nálunk Ördög Nóra műsorvezető és Náray Tamás divattervező Törpijáca-szerűen ”öltöztette fel” a közkedvelt animációs figurát, amelyet aztán 1,3 millió forintért sikerült elárverezni. Vele együtt 16 figurát bocsátottak árverésre a brüsszeli városháza gótikus termében megrendezett jubileumi ünnepségen.
Ezen kívül az UNICEF számára legyártott sok millió kis törpfigurát is meg lehetett vásárolni, hogy az így befolyt összegekkel is a gyerekeket támogassák.