Az ugyan egyértelmû, hogy a Janó és Bibice-albumokból kivált hupikék törpikék messze híresebbek lettek világszerte, mint az alapsorozat, a két ifjút annak idején szerencsére mégsem kerülte el a merchandising szele. Hiába nem élvezhettek akkora hírnevet és népszerûséget, amekkorát Törpapáék, Dupuis már 1959-ben piacra dobta a legelsõ Bibice-figurát, hogy néhány év elteltével ugyanezt tegye Janóval is. A Bully and Sleich nevû cég az 1970-es években egy saját kollekciót gyártott a törpikék univerzumáról, amelybe természetesen Janóék is beletartoztak, így az apród és a fegyverhordozó is mûanyag figuraként kerülhetett sok gyermek törpgyûjteményébe. Nem sokkal késõbb hasonló eset esett meg velük, de akkor már mint plüssjátékok jelentek meg a játékboltok polcain.
Magára a sorozatra rátérve elmondhatjuk, hogy a soha meg nem nevezett európai királyságban játszódó történetek számos klasszikus, középkori históriákra jellemzõ elemet vonultatnak fel. A fantázia olyan szüleményei mellett, mint a boszorkányok, varázslók, óriások és szellemek rendszeresen megjelennek a színen árulók, tolvajok, betyárok, trónbitorlók és intrikusok. Janó és Bibice párosát minden történetben az adott ellenség elleni küzdelem heve hajtja, miközben sokszor valódi detektívregényként bontakozik ki elõttünk éppen aktuális kalandjuk. Azok a kalandok, amelyekbõl William Hanna és Joseph Barbera cége tizenhármat dolgozott fel közel 24 perces epizódok formájában. Ezen sorozat fõcímének magyar változatáról csak halvány emlékeim vannak, s igaz ugyan, hogy a Janó és Bibice itthon sem vált olyan népszerûvé, mint az alapszéria, e fõcímzene egy részlete - ha minden igaz - mégis megmaradt bennem. Eltérés persze lehet, de nagyjából így szólhatott:
együtt vágtat erdõn-mezõn.
Janó a Nagyfülén, Bibice Kecsegén
harcolnak halálmegvetõn..."